A World of Minecraft
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fakler - hvordan placeres de bedst?

3 deltagere

Go down

Fakler - hvordan placeres de bedst? Empty Fakler - hvordan placeres de bedst?

Indlæg  DJSonne Lør Aug 27, 2011 3:39 am

Jeg har altid tænkt på hvordan man kan oplyse et stort, fladt område med færrest mulige fakler og jeg tror ENDELIG at jeg har løsningen...

Under min bygning har jeg placeret fakler hver 10 felt med så spawner der monstre...
Jeg har kigget lidt på hvordan lyset er lavet i MineCraft og har fundet ud af at der er 16 levels (fra 0 til 15) af lys hvor lyset bliver en mindre for hvert felt... Fakler er level 14... Mobs spawner med level 7 og under så level 8 skal være vores laveste level

Så når man sætter en fakkel ser lyset sådan ud med det's levelnumre:

8
9
10
11
12
13
8 9 10 11 12 13 14 13 12 11 10 9 8
13
12
11
10
9
8
Derfor burde man kunne sætte en fakkel hver 14 felt og det burde være nok... Men det ved vi alle sammen jo godt at det passer slet ikke... Især ikke når det ikke engang er nok at sætte dem hver 10. felt som jeg har gjort før i tiden... Jeg tænkte derfor på hvordan lyset's level ville være diagonalt fordi det jo er mere en et helt felt (det er jo kvadratroden af 2 = 1,4142 (lad os sige 1,5 for at gøre det nemmere))

Nu her får man disse nye levels:

8...............10...............8
9,5...........11...........9,5
10.......12.......10
11,5 13 11,5
10 11 12 13 14 13 12 11 10
11,5 13 11,5
10.......12.......10
9,5...........11...........9,5
8...............10...............8

Altså kan man komme 4 felter diagonalt ud før lyset kommer under level 8... Så en fakkel skal altså placeres hver 9. felt kvadratisk for at bruge færrest fakler og uden at mobs spawner...

Håber det hjælper jer - jeg vil ihvertfald bruge det fremover for at spare på faklerne... Very Happy

ok tallene står SLET ikke som jeg har skrevet dem - beklager... Men pointen er: sæt dine fakler hver 9. felt (8 mellemrum imellem)
Rettet ved brug af
Kode:
[center] tekst i centrum [/center]
- Corzan


Sidst rettet af Corzan Søn Aug 28, 2011 1:36 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Sat figurerne ordentlig op - Corzan)

DJSonne
Griefer
Griefer

Antal indlæg : 7
Join date : 16/05/11

Tilbage til toppen Go down

Fakler - hvordan placeres de bedst? Empty Sv: Fakler - hvordan placeres de bedst?

Indlæg  Be2veN Lør Aug 27, 2011 10:09 pm

Go lille guide..
rykket til korrekt forum Smile

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Fakler - hvordan placeres de bedst? Empty Sv: Fakler - hvordan placeres de bedst?

Indlæg  Corzan Søn Aug 28, 2011 1:40 am

Kanon arbejde, har selv tænkt lidt på samme problem, dog slet ikke så konkret og detaljeret. Fedt.

Angående lysets spredning diagonalt, så vi jeg umiddelbart tror at doubles (kommatal) automatisk ville blive nedrundet til integers (heltal), da integeres er mange gang hurtigere at regne med end double, og i dette er decimal pression ikke nødvendigt.

Dette er selvfølgelig bare min vurdering, men i sidste ende ændre det ikke på at man skal placere fakler hver 8. felt.

Corzan
Builder
Builder

Antal indlæg : 16
Join date : 13/05/11

Tilbage til toppen Go down

Fakler - hvordan placeres de bedst? Empty Sv: Fakler - hvordan placeres de bedst?

Indlæg  DJSonne Søn Aug 28, 2011 4:56 am

takker... Jeg synes dog stadig der er problemer selv ved fakler hvert 9. felt... Jeg sætter lige nogle flere fakler og ser om der spawner mobs... Hvis der gør må jeg lave nogle flere beregninger... Jeg kunne nemlig ikke finde de beregninger nogen steder på nettet... Og jeg synes det er irriterende hvis man skal oplyse et område på fx 100x100 felter at man bruger alt for mange fakler...

DJSonne
Griefer
Griefer

Antal indlæg : 7
Join date : 16/05/11

Tilbage til toppen Go down

Fakler - hvordan placeres de bedst? Empty Sv: Fakler - hvordan placeres de bedst?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum