A World of Minecraft
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

5 deltagere

Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Be2veN Fre Sep 16, 2011 10:04 pm

Hej allesammen!
Indtil videre er det kun mig der har stemt med hensyn til mappet, hvis vi starter nyt..

Bygninger der skal bygges:
1. Fælles Bank (tænkte på hvis vi er så mange online som muligt når vi starter et nyt map, ku vi starte med en bank, og dele ress. derfra, fra starten af, jeg vil med glæde melde mig som "miner" til at finde ress. til at holde fx sten, jord og kul fuld..)
2. ?
3. ?

Modd/plugins/commands ..
Hva vil du som bruger gerne have adgang til af commands ex. kit warp tp osv... lad mig høre..

Jeg har kigget på Towny(læs quote) pluginet, og har lidt overvejet om vi ska køre med det(uden krigs delen, er vi ikk er nok til), da det arbejder sammen med iConomy..

Et andet plugin jeg har haft øje på er et det vil gøre worldguard og LWC (chest protection) lige gyldigt, som det er(var) det kun mig clhin og corzan der ka lave protected zones.. se den her lille video under her..

Tror i at i ville ku finde ud af det ? commands ka findes HER


Hva har du af idéer ?

Kommentar til de nye rules, som du ka finde i forummet under nyheder ?

Towny

Towny is a plugin for a Bukkit modded Minecraft server. The plugin itself is a manager for a Resident-Town-Nation hierarchy, as well as a block permission manager for a grid-like protection system. Each town has a mayor, while a nation has a king. They both have their own assistants to help run their respective people. Players can also purchase land from the town, as well as an optional daily tax set by the mayor. The player can allow his friends from out of town to build on his land when even his very own town's people can't build if he so wishes.

The bases of protection follows under how the world is separated into chunks. For those unaware, minecraft servers are broken up into 16x16x128 sections of blocks. The 128 being the height from the adimantium floor to the clouds in the sky. The protection ignores the height an focuses on the x and z planes. The default size for grid squares is 16x16, similar to the chunk size (configurable when you start using towny). So claiming a townblock (a grid square) allows that section of land to follow your town's or the plot owner's permissions.

Each town can claim up to a certain amount of townblocks, a set ratio or amount configured in the setting that is relative to the amount of players taking residence in that town. Residents themselves have no limit on how many they claim, however the daily tax (when using alongside iConomy) will take a bite out of their resources. The money is tunneled to the town's bank account that only the mayor can withdraw from, except if the town belongs to a nation. Any town belonging to a nation may be required to pay the nation a daily upkeep as well.

The gods of the land (admins) have the ability to start and end wartime mode. During war, most commands are frozen in order to focus on the event. Whilst at war, block permissions are ignored and any town that is in a nation is completely unprotected to the other nations residents. Also, each cell, or townblock, is given a certain amount of health. When a non-allied player enters the townblock, the townblock's health decreases. The town's residents have to force the player's out while still attacking others. When the health reaches zero, the town loses claim over that townblock. The focus is to defeat the each town's home block where the town's people spawn from.

Towny how to:

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Fobic Lør Sep 17, 2011 2:08 am

Syntes det lyder som 2 super fede mods da det virkelig vil kunne "betale" sig at lave f.eks. en attraktiv by med lav skat osv. Kunne jo evt. gøre det så man var nødt til at hører til en by ellers kunne man ikke bruge traders fra iconomy? ved ikke om det er en mulighed men kunne være fedt.. Eller hvis man ikke hørte til en by så kunne man kun bruge "offentlige" traders som der ikke gad lige så meget som dem inden i byen?

Bliver spændende når engang der kommer NPC's og se hvordan de måske kan samle Towny med NPC's (f.eks. købe vagter, lokke flere borgere til ect.)
Fobic
Fobic
Admin

Antal indlæg : 56
Join date : 12/05/11

https://awom.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Be2veN Man Sep 19, 2011 6:37 am

Plugin ide, man ka gøre så det koster penge at bruge gaten..



Sidst rettet af Be2veN Tirs Sep 20, 2011 2:34 am, rettet 1 gang

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  ArmyDuck Man Sep 19, 2011 7:31 pm

Vi ville kunne bruge Stargates istedet for warps :O ..
ArmyDuck
ArmyDuck
Builder
Builder

Antal indlæg : 32
Join date : 15/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Fobic Man Sep 19, 2011 7:37 pm

ArmyDuck skrev:Vi ville kunne bruge Stargates istedet for warps :O ..

could be kinda awesome!!
Fobic
Fobic
Admin

Antal indlæg : 56
Join date : 12/05/11

https://awom.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Be2veN Tirs Sep 20, 2011 2:35 am

ArmyDuck skrev:Vi ville kunne bruge Stargates istedet for warps :O ..

lige det jeg tænkte.. Very Happy også evt tage nogle dollars for at bruge dem !! Very Happy

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Fobic Ons Sep 21, 2011 10:18 pm

Nu kan det godt være det bare er mig der er lidt utålmodig, men hvornår kommer det nye map på? Vil gerne snart begynde at bygge nemlig xD
Fobic
Fobic
Admin

Antal indlæg : 56
Join date : 12/05/11

https://awom.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Corzan Tors Sep 22, 2011 1:09 am

Du kan sagtens bygge, så kan du også eksperimentere med hvordan det skal se ud.

Men umiddelbart kommer det nye map op, når http://bukkit.org/ har en stable version for 1.8

Corzan
Builder
Builder

Antal indlæg : 16
Join date : 13/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Be2veN Tors Sep 22, 2011 2:44 am

som jesper siger, kommer vores nye map på når der er stable version af bukkit.. Jeg har hørt et rygte om det skulle være klar til fredag, hvis det er det, vil jeg ha serveren oppe og køre lørdag nat engang, er ikk hjemme hele fredagen, bare hvis i undre jer over hvorfor der ikk sker noget med serveren.. Smile

Hvis nogen evt er frisk på at gi en testende hånd med når jeg ruller de nye mods og plugins på, så skriv lige engang, så ka vi ta den over mumble, evt hvis alle er i nærheden af ramløse ku vi sæt oss sammen og gøre det.. Adiós!

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  thelion555 Tors Sep 22, 2011 3:24 am

Jeg ville godt hjælpe med at teste. men bor en time væk fra ramløse så hvis i har skype så kunne vi snakke der. og hvornår skal der testes?


Sidst rettet af thelion555 Tors Sep 22, 2011 5:47 am, rettet 1 gang
thelion555
thelion555
Griefer
Griefer

Antal indlæg : 9
Join date : 04/09/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  ArmyDuck Tors Sep 22, 2011 3:43 am

Er desværre i jylland lørdag til søndag, så kan ikke hjælpe med at teste :/
ArmyDuck
ArmyDuck
Builder
Builder

Antal indlæg : 32
Join date : 15/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Be2veN Tors Sep 22, 2011 4:11 am

why ?.. nå ja.. det rigtigt.. der er ikke internet i jylland endnu.. to bad affraid

Be2veN
Admin

Antal indlæg : 82
Join date : 12/05/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  thelion555 Fre Sep 23, 2011 1:33 am

Be2veN skrev:Plugin ide, man ka gøre så det koster penge at bruge gaten..

god ide lol!
thelion555
thelion555
Griefer
Griefer

Antal indlæg : 9
Join date : 04/09/11

Tilbage til toppen Go down

Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter Empty Sv: Nyt map? ny version, nye mods, nye bygge projekter

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum